Meer rendement uit klantcontactHet einde van het jaar is de periode waarop veel gesprekken met klanten plaatsvinden. Niet alleen wordt er terug gekeken naar het afgelopen jaar. Minstens net zo belangrijk is het opnieuw vastleggen van de afspraken voor het komende jaar. Een belangrijk vertrekpunt voor elk bedrijf. Nextpage helpt u om meer rendement te halen uit deze gespreken.
Wat levert dit op? Onze ervaring leert dat u 2% meer rendement op uw omzet kunt maken door uw klantafspraken goed vast te leggen. Daarnaast zorgt het ook voor rust en duidelijkheid in de relatie met uw klant. Beide weet u wat u heeft afgesproken en wat u van elkaar kan verwachten. Hoe doen wij dit? Een goed tarief is veel meer dan alleen de prijs die u krijgt. Hoe laat komen de orders binnen? Op welke manier? Hoe veeleisend is de klant voor uw medewerkers? En misschien wel het belangrijkste: wat doet u allemaal voor uw klant waar hij of geen weet van heeft of (erger nog) niet voor betaald? “The Devil is in the detail”. 80% van het succes van uw klantcontact is afhankelijk van uw voorbereiding. Door vooraf gestructureerd een aantal zaken in kaart te brengen bent u beter voorbereid op het gesprek, voelt u zich zekerder tijdens het gesprek en zult u meer rendement halen uit het gesprek. Aanpak: Bas Koopmanschap zal bij u op locatie gesprekken voeren met medewerkers die bij Accountmanagement betrokken zijn. Uiteraard wordt de uitvoerende operatie hierbij niet vergeten. Immers, zij weten als geen ander wat zij voor de klant doen en waar de operationele pijnpunten liggen. De sleutel van het succes ligt bij een goede afstemming tussen de operatie en commercie. Niet hij en zij, maar wij. Hierbij wil Bas ook inzicht krijgen in de fysieke documenten waarin contractafspraken zijn vastgelegd. Op basis van de gesprekken en de documenten zal Bas de volgende zaken opstellen: Klantfilter matrix waarmee u inzicht krijgt in de strategisch en operationele waarde van uw klanten Klantafspraken matrix waarmee u inzicht krijgt in de manier waarop u uw klantafspraken heeft vastgelegd en waar de risico’s liggen Een inschatting van de potentiele (meerjarige) opbrengsten van betere klantafspraken Concrete actiepunten waarmee u en uw mensen mee aan de slag kunnen gaan tijdens klantcontacten (Optioneel) Ondersteuning en coaching van NextPage in de voorbereiding op uw klant bezoeken No Cure No Pay: Het is onze ervaring dat u met dit soort projecten minimaal onze kosten terug kunt verdienen. Vandaar ook dat wij een No Cure, No Pay garantie afgeven. Is het door ons bepaalde besparingspotentieel lager dan onze kosten, dan krijgt u het verschil van ons terug. Zo kost het u uiteindelijk niets. Wilt u ook uw rendement met 2% verhogen? Neem contact op met Bas op nummer 06 23 62 60 94. |
Bas Koopmanschap is binnen NextPage de specialist op het gebied van commercie. Hij heeft directiefuncties bekleed bij meerder logistiek dienstverleners. Met zijn zeer uitgebreide ervaring helpt hij uw bedrijf graag nog verder. |