linkedininfo@nextpage.nl
   
  • Over ons
    • Visie
    • NextPage
    • Duurzaamheid
    • Over Rudy
  • Nieuws
    • Begeleiding verkoop afdeling Oost Europa
    • Succesvolle implementatie TMS
    • Klanten Elgersma naar St van den Brink
    • Nieuw TMS voor Ploeger
    • Masterclass voor ABN AMRO
    • Uniek LEAN project
    • Nieuw adres NextPage
  • Interim
    • Bedrijven
  • Projecten
    • Projecten
    • Quick Scan 'het logistieke huis op orde'
    • Regts kiest voor LEAN logistics
    • LEAN samen met klant
    • Quick Scan Finance
    • Duurzame Inzetbaarheid
    • Keuze logistieke software
    • Opvolging familiebedrijf
    • Fusie na 9 maanden
    • 77 verbeterprojecten
    • Interim Financial
    • Lean logistics
  • Advies
  • Partners
    • Sipke Visser
    • Werken voor
  • Media
    • Media
    • Column Logistiek: December 2017
    • Column Logistiek: September 2017
    • Column Logistiek: Augustus 2017
    • Column Logistiek: Juli 2017
    • Column Logistiek: April 2017
    • Column Logistiek: December
    • Column Logistiek: November
    • Column Logistiek: Oktober
    • Column Logistiek: September
    • Column Logistiek: Augustus
    • Column Logistiek: Juni
    • Column Logistiek: Mei
    • Column Logistiek: April
    • Column Logistiek: Maart
    • Column Logistiek: februari
    • Transport & Logistiek: Artikel
    • Rabobank: Artikel
    • VNO/NCW: Artikel
    • Nieuwsblad Transport: Seminar
  • Referenties
    • Referenties
  • TLN
    • Paychecked
  • Contact
    • Contact
    • Adres
    • Compliance richtlijn
    • Algemene voorwaarden
    • Copyright
    • Disclaimer


Fusie na 9 maanden

Wij werden gevraagd om een fusie tussen twee expeditiebedrijven te begeleiden. De fusie was al 9 maanden tevoren gesloten door de aandeelhouders. De directeur werd echter te veel door de dagelijkse werkzaamheden opgeslokt om de voor hem moeilijke beslissingen te nemen.

Onzekerheid

Er waren nog steeds twee locaties, twee administraties, twee planningen en zelfs twee bedrijfsnamen.
De medewerkers verkeerden in grote onzekerheid over de locatie waar ze moesten gaan werken, in welke functie en of ze wel bij de nieuwe groep zouden behoren. Dit resulteerde in een grote mate van concurrentie tussen de medewerkers onderling en tussen de twee bedrijven. Iets wat de aandeelhouders juist niet voor ogen hadden.
 

Duidelijkheid
Na twee weken namen we de beslissing over de locatie, onder welke naam we doorgingen, welke functionarissen bleven en van wie we afscheid namen. Door de slagvaardigheid en duidelijkheid keerde de sfeer terug.
Tegen minimale kosten introduceerden we een nieuw logo. Klanten herkenden daardoor de fusie en we brachten hen op de hoogte van de voordelen voor hen.

​Vertrouwen

Er was wekelijks teamoverleg met informatie en inbreng.  We hingen posters in ieder kantoor met afbeeldingen, logo en de slogan van het bedrijf. Zo ontstond vertrouwen, betrokkenheid en een nieuwe gezamenlijke teamspirit. Door de invoering van KPI’s op de performance zagen zowel klanten als medewerkers dat we een winning team hadden dat steeds betere resultaten liet zien in zowel kwaliteit als rentabiliteit.
interimmanagement nextpage
interim logistiek nextpage
​info@nextpage.nl                                                                     © 2018 NextPage B.V.                                                                                    K.v.K. 58241884            085 303 61 33                                                                                                                                                                                               Algemene voorwaarden
06 53 466 933                                                                  Wij werken in geheel Nederland                                                                            Compliance code

                                                                                                                                                                                                                     
​
✕